נישואין חד מיניים בפורטוגל

דרכון פורטוגלי

לפי החוק בישראל, נישואים נערכים על ידי רשויות הדת הרשמיות, לפי הדין הדתי של הדת אליה שייכים בני הזוג. ולפיכך אין אפשרות לנישואים חד-מיניים. עם זאת, משרד הפנים הישראלי מכיר בנישואים חד-מיניים שנערכו במדינה אחרת. כך ש- נישואין חד מיניים בפורטוגל הם פיתרון מושלם.

אחת המדינות הידידותיות ביותר לעריכת טקס של נישואים חד מיניים היא פורטוגל הציורית, שבה הליך רישום הנישואין מוסדר בחוק ואין צורך להישאר במדינה הרבה זמן כדי להשלים את רישום הנישואין (שלושה עד ארבעה ימים – וזהו). פורטוגל מאפשרת לאזרחיה וגם לאזרחים זרים להתחתן באמצעות משרד הפנים הפורטוגלי, אך לא ניתן לערוך את הטקס דרך הקונסוליה של פורטוגל בישראל.

חשוב להדגיש כי אין צורך באזרחות פורטוגלית על מנת להתחתן בפורטוגל, גם אם אתם ישראלים.

נישואים חד מיניים הפכו לחוקיים בפורטוגל החל מחודש יוני 2010. לאחר שהחוק אושר פורטוגל הפכה פורטוגל למדינה השישית באירופה והמדינה השמינית בעולם אשר מאפשרת נישואים חד מיניים בשטחה גם לאזרחיה וגם לאזרחים זרים. נכון לעכשיו, לא קיימת אפשרות כזאת וחובה לטוס לפורטוגל על מנת לקיים את טקס הנישואים שם.

החל מיוני 2010 ועד ליוני 2017, סה”כ היו 3051 נישואים חד מיניים בפורטוגל. מתוכם כ- 2000 היו זוגות גברים וכ-1000מתוכם היו זוגות נשים.

הטקס עצמו הנו קצר יחסית, תלוי בעורך הטקס מטעם משרד הפנים הפורטוגלי וגם כמה מהיר המתורגמן, לרוב זה לוקח כ-20 דקות עד חצי שעה. ניתן לקיים את הטקס במשרדים של משרד הפנים הפורטוגלי או לבקש שעורך הטקס יגיע למקום אחר בתוספת תשלום מזערית. (למשל למלון או לאולם האירועים בו מתקיימת גם מסיבת הנישואין).

אז, אם ברצונכם להתחתן ולהירשם בתעודת הזהות הישראלית כנשואים, כל שעליכם לעשות, הוא לדאוג לדרכון ישראלי בתוקף ומשרדנו יעשה עבורכם את כל השאר. אין צורך בדרכון פורטוגלי!

דילוג לתוכן