הוצאת אזרחות ספרדית

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת רק לבני זוג או ילדים של מי שהינו בעל אזרחות פורטוגלית

בשנת 1492 החל גירוש יהודי ספרד על פי צו שפרסם המלך פרננדו השני ורעייתו. יהודים שסרבו להתנצר גורשו. עשרות אלפי יהודים עזבו את ספרד למדינות השוכנות לחופי הים התיכון ולאימפריה העותומנית, בעיקר למדינות כמו מרוקו, טוניסיה, טורקיה, יוון ואיטליה, ואחרים בחרו לעזוב למדינות כמו צרפת, גרמניה, אנגליה ובולגריה שם לא נאסר עליהם לקיים את יהדותם.

כ- 520 שנה אחרי הגירוש החליטה ספרד להעניק חזרה את הזכויות המגיעות לצאצאי מגורשי ספרד. הפרלמנט הספרדי החליט לתקן את העוול שנעשה למגורשי ספרד ולפיכך תיקן את חוק האזרחות על מנת לאפשר לצאצאי המגורשים לממש את זכאותם לקבלת דרכון ספרדי ואזרחות מקומית המקנה יתרונות רבים.

ממשלת ספרד, החליטה לקחת אחריות ולתקן את העוול ההיסטורי שנגרם ליהודים שגורשו מספרד, ולכן, הפרלמנט שינה את חוק האזרחות הספרדי, על מנת לאפשר לצאצאי המגורשים לקבל דרכון ספרדי, כל עוד המבקש מוכיח קשר דם למגורשי ספרד וזיקה ישירה לספרד.

להוכחת הקשר ניתן להסתייע ברשימות של שמות משפחה המעידים על קשר למגורשי ספרד, אך יחד זאת, הוכחת שם המשפחה אינה מספיקה כדי לקבל אזרחות ודרכון ספרדי.

בנוסף, יש להוכיח קשר דם למגורשי ספרד, להמציא אישורים מרב ספרדי מוסמך, אישור מטעם הקהילה היהודית בספרד ואישורים נוספים כמתבקש. כמו כן, על המבקש להוכיח זיקה מודרנית לספרד (כגון: מגורים בספרד או ביקורים תכופים, לימודים או עסקים בספרד), ויש לעבור 2 בחינות של השפה הספרדית והיסטוריה, חוקה ותרבות ספרד. בנוסף, על המבקש לטוס לספרד על מנת לחתום על מסמכים בפני נוטריון ספרדי.

ראוי לציין כי הליך קבלת האזרחות הספרדית מורכב וקשה אך משרדנו עובד בשיתוף עם משרדי עורכי דין מהשורה הראשונה אשר מתמחים באזרחות ודרכון ספרדי ליהודים מגורשי ספרד, ומסייע באיסוף ועריכת המסמכים הדרושים לתהליך. אנו מלווים את המבקש לאורך כל התהליך וחוסכים מהמבקשים קשיים רבים ועלויות מיותרות הכרוכות בתהליך.

אנו מזמינים אתכם לבדוק את זכאותכם לדרכון ספרדי או דרכון פורטוגלי ללא התחייבות. ניתן ליצור עימנו קשר בטלפון 03-6444500 לייעוץ ראשוני חינם וללא כל התחייבות.

דילוג לתוכן