המדריך המלא
להוצאת אזרחות פורטוגלית

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת כעת לבני זוג וילדים של בעלי אזרחות פורטוגלית

גירוש יהודי ספרד היה בשנת 1492, 70% ממגורשי ספרד עבור לפורטוגל, בשנת 1496 היה גירוש יהודי פורטוגל.

לפני כשנה וחצי, נכנס לתוקפו חוק בפורטוגל, לפיו הצאצאים של היהודים, שגורשו מפורטוגל, בשנת 1496, זכאים לחדש את אזרחותם הפורטוגלית, במידה שיוכח שהם אכן צאצאים של היהודים שגורשו מפורטוגל. מרבית מגורשי ספרד הינם גם מגורשי פורטוגלי ולכן מרבית היהודים שזכאים לדרכון ספרדי, זכאים גם לדרכון פורטוגלי.

במאמר זה נחלוק אתכם את הידע הרחב שלנו אודות תהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית: איך ניתן לבדוק את הזכאות להוצאת אזרחות פורטוגלית, מהם המסמכים הנדרשים, מהן העלויות הכרוכות בהוצאת אזרחות פורטוגלית ומהם השלבים הדרושים ביצוע עד לקבלת האזרחות המיוחלת.

לחסוך בטרחה, כסף ועצבים בהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית

לכולנו יצא להתמודד עם רשויות המדינה בהליכים כאלה ואחרים, טיפול בדוחו"ת, הוצאת תעודת לידה, הוצאת תעודת זהות, עדכון כתובת במשרד הפנים, עדכון מצב משפחתי, חידוש דרכון וכד'.

לכן, אין זה פלא, שישראלים רבים הבאים לממש את זכותם הבסיסית להוצאת אזרחות פורטוגלית, נתקלים בקשיים כפולים ומכופלים עד כדי ייאוש: אי הבנת השפה בהם כתובים טפסי הבקשה, שוני רב בדרישות החוק ובמנהגים בין מדינת ישראל ופורטוגל, אי ידיעת דרישות החוק בדבר הוצאת האזרחות הפורטוגלית, קושי באיסוף המסמכים הדרושים ואימותם כנדרש על ידי נוטריון ואישור אפוסטיל.

אנו נתקלים לרוב באנשים שהחלו בתהליך הוצאת אזרחות פורטוגלית ובזבזו סכומי עתק לשווא – כספים על תיקון פגמים באופן בו הגישו את הבקשה, אישור מיותר או חוסר אישור של מסמכים, שגיאות במילוי הטפסים ועוד.

על כן, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר כבר עכשיו בטלפון 03-64445000 לייעוץ ראשוני חינם ובירור בדבר זכאותכם להוצאת דרכון פורטוגלי או אזרחות פורטוגלית ומה תידרשו להציג.

הוצאת אזרחות פורטוגלית באופן עצמאי

חשוב לומר שיש דרך להוציא אזרחות פורטוגלית באופן עצמאי. הדרך הזו מפורטת במאמר זה. שימו לב כי יש להקפיד על כל שלבי התהליך באופן מדוייק ומלא.

יובהר כי ייתכנו שינויים בדרישות ועל כן אין להסתמך על מדריך זה בלבד!

כמובן, אם אתם נתקלים בקושי, נשמח לעמוד לרשותכם ולספק ייעוץ ראשוני חינם בטלפון 03-64445000.

בטרם תתחילו את התהליך, יש חשיבות קריטית לאיתור כל המסמכים המאוששים את זכאותכם לאזרחות פורטוגלית.

שימו לב – בקשה שתוגש עם חוסר/טעות או העדר אימות מתאים של אחד המסמכים, עשויה לגרור עיכוב, תשלומים מיותרים ופעמים רבות להוביל גם לדחיית הבקשה.

נקודה חשובה נוספת – כל מסמך שהוצא מחוץ לפורטוגל חייב להיות מתורגם לפורטוגזית, מאומת על ידי נוטריון ומאושרר באישור אפוסטיל. בנוסף, כל מסמך שהוא שהוצא ע"י רשות מוסמכת, חייב אף הוא באישור אפוסטיל מתאים מהרשות המוסמכת. כמו כן, כפי שיצויין בהמשך, חלק מהמסכים הינם בעלי תוקף (למשל תעודת יושר ממשטרת ישראל), וכאשר תוקף זה פג, יש צורך להוציא מסמך חדש.

השלב הראשון בהוצאת האזרחות הנו קבלת אישור עקרוני של הקהילה היהודית בפורטוגל לכך שלמבקש אכן יש קשר לקהילה היהודית בפורטוגל. ניתן להגיש בקשה לאישור של הקהילה היהודית בתנאי שהמבקש הנו יהודי ממוצא ספרדי, מעל גיל 18 ובעל תעודת יושר נקיה. את הקשר ניתן להוכיח על סמך שם משפחה, אילן יוחסין ומסמכים שונים המצביעים על כך שמשפחתו של המבקש הינה נצר ליהודים מגורשי פורטוגל.

השלב השני הנו הגשת בקשה לממשלת פורטוגל בצרוף האישור מהקהילה היהודית על מנת לקבל אזרחות פורטוגלית. יש לצרף לבקשה:

  1. תעודת יושר
  2. תעודת לידה.
  3. צילום דרכון ישראלי של המבקש.
  4. תעודת נישואין.
  5. תעודת שינוי שם.

שלב זה אורך בממוצע כ- 11 חודשים.

השלב השלישי הנו קבלת תעודת לידה פורטוגלית.

השלב הרביעי הנו הוצאת תעודת זהות פורטוגלית. שלב זה אורך בקונסוליה הפורטוגלית בישראל כ- 4 שבועות.

לאחר קבלת תעודת הזהות הפורטוגלית, ניתן להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי בקונסוליה של פורטוגל בישראל.

במקום לבקש תעודת זהות ודרכון פורטוגלי בישראל, ניתן להגיש לעשות את התהליך ביומיים בפורטוגל באמצעות עוה"ד שלנו בפורטוגל.

תוכלו למצוא פרטי התקשרות של הקונסוליה הפורטוגלית – בקישור הבא.

משרדנו מרכז את הטיפול בכל שלבי התהליך, כולל שלב איסוף המסמכים הנדרשים לתהליך והוכחת הזכאות לאזרחות הפורטוגלית.

באופן פרדוקסלי, ניהול ההליך באופן עצמאי עשוי להיות יקר יותר מניהולו על ידי איש מקצוע או משרד מתמחה. בעוד שאדם עצמאי ייאלץ לשאת בעלויות גבוהות ביותר עבור תרגום מסמכים רבים לפורטוגזית, אישורם על ידי נוטריון ואישרורם בחותמת אפוסטיל, הליכה ועמידה בתור בקונסוליה, מספר רב של פעמים – משרד המתמחה והמעסיק צוות מקצועי קבוע, יבצע את תרגום כל המסמכים, אישורם ואישרורם בעלויות נמוכות מאוד.

על כן, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר כבר עכשיו בטלפון 03-64445000 לייעוץ ראשוני חינם ובירור בדבר זכאותכם להוצאת אזרחות פורטוגלית ומה תידרשו להציג.

הוצאת אזרחות פורטוגלית בדרך הקלה

לא קל להוציא אזרחות פורטוגלית באופן עצמאי, על אחת כמה וכמה כשלא מעורים בדינים, בדקויות בין המצבים ובדרישות הפרוצדוראליות. הבירוקרטיה בקונסוליה הפורטוגלית ארוכה מפאת ריבוי הבקשות המוגשות לאזרחות פורטוגלית ומפאת מחסור בכוח אדם שיטפל בכל הבקשות.

אם אתם מוצאים את עצמכם תקועים בהליך, אם שילמתם כסף רב עד כה ואינכם רואים את הסוף, אם אתם אובדי עצות, צרו עימנו קשר בטלפון 03-6444500 לשיחת ייעוץ חינם וללא התחייבות.

בדקו זכאותכם חינם, ללא התחייבות !

    דילוג לתוכן