זכאות לאזרחות אירופאית

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת רק לבני זוג או ילדים של מי שהינו בעל אזרחות פורטוגלית

אזרחות פורטוגלית או ספרדית הינה בגדר אזרחות אירופאית לכל דבר המקנה לבעליה את כל הזכויות להן זכאים אזרחי השוק האירופאי המשותף. 

החל מאפריל 2015, יהודים ממוצא ספרדי שהינם צאצאים למגורשי ספרד או פורטוגל , יכולים לפנות לממשלת פורטוגל בבקשה לדרכון פורטוגלי.

מדובר ביהודים ספרדים שהינם ממדינות כמו: מרוקו, יוון, טורקיה, בולגריה, טוניסיה, אלג'יריה, סוריה, לוב ומצרים, הולנד, אוסטריה, אנגליה וכו' אשר יצליחו להוכיח כי הינם נצר ליהודים מגורשי ספרד ופורטוגל, יוכלו לקבל את אישור הקהילה היהודית בפורטוגל ולהגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית.

אם אינכם בטוחים באשר לזכאותכם הינכם יכולים ליצור עימנו קשר בטלפון 03-6444500 ולקבל ייעוץ ראשוני ללא התחייבות או מלאו את הטופס הבא ואנו נחזור אליכם.

הרקע לחוק – בהשפעת חקיקת חוק האזרחות הספרדי המאפשר ליהודים, צאצאים למגורשי ספרד לבקש אזרחות ספרדית, חוקקה גם ממשלת פורטוגל באפריל 2015 חוק המאפשר קבלת אזרחות פורטוגלית לצאצאיהם של היהודים שגורשו מספרד במסגרת גירוש ספרד בשנת 1492 ובהמשך מפורטוגל בשנת 1496 בשל סירובם להתנצר. החוק אושר בפרלמנט מסיבות היסטוריות על מנת לתקן את העוול שנגרם ליהודים המגורשים שסירבו להתנצר.

בהתאם לחוק שאושר בפורטוגל באפריל 2015,מבקש שיוכיח שהוא אכן צאצא של משפחה שגורשה מספרד ומפורטוגל במאה ה-15, זכאי לקבלת אזרחות פורטוגלית ובעקבות כך גם דרכון פורטוגלי. על המבקש להיות יהודי ולהוכיח קשר לקהילה היהודית בפורטוגל.

הזכאות – ניתן להוכיח קשר למגורשי ספרד לפי שם משפחה, אך זה אינו התנאי היחיד. ניתן לצרף אילן יוחסין של המשפחה, מסמכים שעברו מדור לדור, כתובה, אישור מרב, וכן מכתב אישי מהמבקש לגבי מנהגים שעברו מדור לדור במשפחתו.

כל מי שיוכל להוכיח קשר של המשפחה שלו לצאצאי היהודים מגורשי פורטוגל, יהיה זכאי לאזרחות פורטוגלית, כל עוד הוא עומד בתנאים המצוינים בחוק ובלבד שברשותו תעודת יושר נקיה מישראל ומכל מדינה אחרת בה שהה למעלה מ-3 חודשים.

דרכון פורטוגלי הנו דרכון אירופאי לכל דבר ועניין והוא מקנה זכויות של אזרח השוק האירופאי למחזיק בו. בין היתר, ניתן להתגורר ולעבוד בכל מדינה אשר חברה בשוק האירופאי המשותף וכן ניתן ללמוד באוניברסיטאות יוקרתיות באירופה, במדינות החברות באיחוד בתעריף של אזרח אירופאי אשר הנו תעריף מופחת לאין שיעור מתעריף של אזרח זר. כמו כן, ישראלים שיקבלו אזרחות ודרכון פורטוגלי, יהיו זכאים לזכויות סוציאליות בפורטוגל ובין היתר יהיו זכאים לפנסיה ולשירותי בריאות.

משרדנו מתמחה בליווי ובהגשת הבקשות לקהילות היהודיות בפורטוגל לצורך הוכחת הקשר של משפחת המבקש למגורשי פורטוגל, בבניית אילן יוחסין מתאים ובהשגת המסמכים הנדרשים לצורך הוכחת הקשר כאמור. כמו כן, משרדנו מתמחה בהכנת המסמכים הנדרשים להגשת הבקשות לאזרחות פורטוגלית ועובד בשיתוף עם משרדי עורכי הדין מהמעלה הראשונה בפורטוגל אשר מתמחים בהגשת המסמכים לאזרחות פורטוגלית.

צרו עימנו קשר עכשיו לייעוץ ראשוני ללא כל התחייבות ומומחה מטעמנו ישמח להשיב לכל שאלה בטלפון 03-6444500 או מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם.

דילוג לתוכן