המדריך המלא להוצאת דרכון אירופאי

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת רק לבני זוג או ילדים של מי שהינו בעל אזרחות פורטוגלית

מהו דרכון אירופאי

דרכון אירופאי הוא חלומם הנכסף של ישראלים רבים – הנופים הקסומים, האווירה הפסטורלית, השקט הנפשי, הביטחון הסוציאלי והאישי. כל אלה מול המצב הסוער בישראל מבחינה ביטחונית, כלכלית וחברתית.

אז מהי אזרחות אירופאית

אזרחות אירופאית היא כינוי השגור בפי רבים, לכל אזרחות של מדינה החברה באיחוד האירופאי.

האיחוד האירופי הוא התאגדות של 28 מדינות באירופה, בעלת מאפיינים של מדינת-על אחת, כגון פרלמנט, חוקים, כלכלה משותפת, מטבע אחיד בחלק מן המדינות החברות באיחוד (האירו) וסממני ריבונות נוספים. כיום חברות באיחוד האירופי 27 מדינות, בכללן ספרד ופורטוגל.

האיחוד האירופי מאפשר, בין היתר, מעבר חופשי של סחורות ובני אדם בין כל מדינות האיחוד.

מכאן שבעלי אזרחות אירופאית יכולים לבחור באופן חופשי באיזו מדינה באירופה לגור, היכן לעבוד, ובנוסף הם רשאים לרכוש קרקעות ונדל"ן באופן חופשי באירופה וללמוד בכל אוניברסיטה בתעריף מופחת.

מדוע אזרחות אירופאית כל כך קוסמת לרבים

אנחנו מניחים שהסיבה לכך שאזרחות אירופאית נתפסת כחלום נכסף, נובעת משתי סיבות:

הסיבה הראשונה נעוצה במקום ממנו אנו, הישראלים, מגיעים. רובנו אוהבים ומעריכים את החיים במדינת ישראל, אך אנו מודעים לכך, שהחיים כאן כרוכים בלא מעט ויתורים ופשרות. בנוסף על המצב הבטחוני המורכב, מטבע הדברים עקב גודלה של המדינה והיותה מוקפת אויבים, אנו חיים במשק ריכוזי, קטן, בעל יכולות כלכליות מוגבלות. התחרות מעטה, רמת ההכנסה נמוכה ויוקר המחייה גבוה.

אם כך, אין פלא, שאזרחות אירופאית, המאפשרת לנו לעבור (או רק להשתעשע באפשרות שיש לנו לעבור) לגור באירופה, נראית כמו חלום מתקתק.

הסיבה השנייה, נעוצה באירופה עצמה. מדובר ביבשת שוקקת היסטוריה ותרבות: פאריז על נופיה הרומנטיים, לונדון מלאת התרבות, פירנצה היפהפייה, מילאנו האופנתית, ברצלונה התוססת, ברלין הקלאסית … מי מאיתנו לא ביקר בערים המתויירות הללו, כשהוא נפעם מהגיוון, האווירה והתרבות. לזה מצטרפים כמובן רמת חיים גבוהה, קידמה, נאורות והיכולת לחיות ברווחה כלכלית וביטחון אישי וחברתי.

איך להוציא אזרחות אירופאית

סביר להניח שהרצון לאזרחות אירופאית קיים אצלכם, שהרי אחרת לא הייתם מגיעים לקרוא מאמר זה.
בישראל חיים מעל 3 מליון צאצאים למגורשי ספרד. ייתכן בהחלט שגם לכם יש סבא, סבתא או הורה, שמוצאם מאחת המדינות אליהן ברחו היהודים מגורשי ספרד שסרבו להתנצר. מדובר ביהודים ספרדים יוצאי תורכיה, גיברלטר, מרוקו, דרום צרפת, איטליה ,טוניס, קרואטיה, יוון, סוריה, לבנון, עיראק, ירדן, מצרים, לוב, אלג׳יר, הודו, הולנד, אנגליה, מדינות דרום אמריקה ברזיל, ארגנטינה ועוד.

משרדנו עוסק באזרחות אירופאית הנובעת מאזרחות פורטוגלית  – כלומר הוצאת דרכון פורטוגלי (או ספרדית אך כפי שנרחיב בהמשך, למעט מקרים בודדים, אנו ממליצים על התהליך של אזרחות פורטוגלית).

ניתן לקרוא באופן מפורט על התהליך של קבלת דרכון פורטוגלי – אירופאי בלינק הבא

אם אתם יהודים ממוצא ספרדי, סביר להניח שגם אתם זכאים לאזרחות אירופאית. אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר לשיחת ייעוץ ראשונית חינם וללא כל התחייבות בה תוכלו לברר את מידת זכאותכם לאזרחות אירופאית. חייגו אלינו כבר עכשיו לטלפון 03-6444500

דילוג לתוכן