הוצאת דרכון פורטוגלי
באופן עצמאי

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת כעת לבני זוג וילדים של בעלי אזרחות פורטוגלית

כאמור, הדרך להוצאת דרכון פורטוגלי באופן עצמאי פתוחה בפני כל אזרח פורטוגלי. דרך זו מפורטת במאמר זה. ויודגש כי יש להקפיד על כל שלבי התהליך באופן מדויק ומלא. כמובן, אם אתם נתקלים בקושי, נשמח לעמוד לרשותכם בטלפון 03-6444500.

שלב ראשון בהוצאת דרכון פורטוגלי – בדיקת הזכאות

בטרם תחלו את המלאכה המורכבת של הוצאת דרכון פורטוגלי, עליכם להיות בטוחים לחלוטין שיש בידיכם אזרחות פורטוגלית. כאמור, רק בעלי אזרחות פורטוגלית, תעודת לידה ותעודת זהות פורטוגלית, יכולים להוציא דרכון פורטוגלי! אם יש בידיכם את התעודת כאמור, המשיכו לשלב הבא. אם אינכם בטוחים באשר לאזרחותכם או למידת זכאותכם לדרכון פורטוגלי, תוכלו לבדוק זאת בקלות בלינק הבא לטופס בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי.

שלב שני – איתור המסמכים הדרושים להוצאת דרכון פורטוגלי

בטרם תוכלו להגיש את בקשתכם להוצאת דרכון פורטוגלי, יש להצטייד בכל המסמכים הנדרשים לכך. קחו בחשבון שבקשה שתוגש ללא כל הטפסים באופן מדויק, עשויה לגרור במקרה הטוב עיכוב בהוצאת הדרכון הפורטוגלי ובמקרה הרע, דחיית הבקשה על הסף. בנוסף, כל מסמך שהוצא מחוץ לפורטוגל חייב להיות מתורגם לפורטוגלית, מאומת על ידי נוטריון וחתום בחותמת אפוסטיל המאשרת את אמיתותו. כמו כן, כפי שיצוין בהמשך, חלק מהמסמכים הינם בעלי תוקף (למשל תעודת יושר ממשטרת ישראל), וכאשר תוקף זה פג, יש צורך להוציא מסמך חדש. באופן פרדוקסלי ניהול ההליך באופן עצמאי עשוי להיות יקר יותר מניהולו על ידי איש מקצוע או משרד מתמחה. בעוד שאדם עצמאי ייאלץ לשאת בעלויות גבוהות ביותר עבור תרגום מסמכים רבים לפורטוגלית, אישורם על ידי נוטריון ואישרורם בחותמת אפוסטיל, משרד מתמחה המעסיק צוות מקצועי קבוע, יבצע את תרגום כל המסמכים, אישורם ואישרורם בעלויות נמוכות מאוד. תוכלו לקרוא כאן על הוזלת עלויות בהליך הוצאת דרכון פורטוגלי.

המסמכים הנדרשים לצורך הוצאת דרכון פורטוגלי

אלו המסמכים שתצטרכו להגיש לצורך הוצאת דרכון רומני:
  1. תעודת לידה פורטוגלית עם מספר זהות פורטוגלי.
  2. לנשואים – תעודת נישואין פורטוגלית.
  3. תעודת זהות פורטוגלית.

תשלום אגרה עבור הוצאת דרכון פורטוגלי

הגשת הבקשה כרוכה באגרה של 307 ש"ח.

הגשת המסמכים

ישראלים שנולדו בישראל יכולים להגיש את המסמכים במלואם, לקונסוליה הפורטוגלית. .הקונסוליה הפורטוגלית נמצאת ברחוב הארבעה 32 בתל אביב בקומה 26 ופתוחה לקבלת קהל בשעות 9:00-14:00 מדי יום למעט ימי ראשון.

המתנה לטיפול בהוצאת דרכון פורטוגלי

לרוב אורך הטיפול כ – 4 שבועות

הוצאת דרכון פורטוגלי בדרך הקלה

לא קל להוציא דרכון פורטוגלי באופן עצמאי, על אחת כמה וכמה כשלא מעורים בדינים, בדקויות בין המצבים ובדרישות הפרוצדוראליות. אם אתם מוצאים את עצמכם תקועים בהליך, אם שילמתם כסף רב עד כה ואינכם רואים את הסוף, אם אתם אובדי עצות, צרו עימנו קשר בטלפון 03-6444500 לשיחת ייעוץ ראשונית חינם וללא התחייבות.
דילוג לתוכן