זכאות לאזרחות ספרדית

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת לצאצאים למדינות

מרוקו אלג’יר טוניס לוב מצרים יוון בולגריה יוגוסלביה טורקיה סוריה עיראק לבנון דרום אמריקה

כל ההטבות המגיעות עם הזכאות לאזרחות ספרדית 

בשנת 1492 החל גירוש יהודי ספרד על פי צו שפרסם המלך פרננדו השני ורעייתו עבור יהודים שסרבו להתנצר. עשרות אלפי יהודים נאלצו לעזוב את ספרד למדינות שעל חופי הים התיכון כמו : מרוקו, טוניסיה, טורקיה, יוון ואיטליה, ואחרים בחרו לעזוב למדינות כמו צרפת, גרמניה, אנגליה ובולגריה שם אפשרו להם באותה עת להמשיך ולקיים את יהדותם.

כ- 520 שנה אחרי הגירוש החליטה ממשלת ספרד לתקן את העוול ההיסטורי שנעשה למגורשי ספרד ולתקן את חוק האזרחות הספרדי על מנת לאפשר לצאצאי היהודים המגורשים לחזור ולקבל אזרחות ודרכון ספרדי המקנה יתרונות רבים.

הזכאים לאזרחות ספרדית נהנים, כשאר חברי האיחוד האירופי, מחופש תנועה מוחלט והחירות לחיות ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופי.

הדרכון הספרדי מהווה "דרכון אירופאי" והוא מאפשר ביקורים בארה"ב ללא הוצאת אשרה, כניסה ארצות שהדרכון הישראלי איננו מאפשר כניסה אליהם וכן מעבר גבולות מהיר ויעיל בין מדינות האיחוד באירופה.

כמו כן, מימוש הזכאות לאזרחות ספרדית והוצאתה, מאפשרת ליהנות מכל אותן הטבות הניתנות באיחוד האירופי לאזרחי מדינות האיחוד: אפשרות לרכוש נדל"ן (ובחלק מהמדינות באירופה, ניתנת הנחה לחברי האיחוד על המיסוי ברכישת הנדל"ן), ללמוד בחינם או במחירים מופחתים באוניברסיטאות היוקרתיות באירופה, ליהנות מהטבות סוציאליות ועוד.

מי יכול לממש את הזכאות לאזרחות ספרדית

החוק החדש מאפשר לבקש אזרחות ספרדית במידה שהמבקש מוכיח קשר דם למגורשי ספרד וזיקה ישירה לספרד.

להוכחת הקשר ניתן להסתייע ברשימות של שמות משפחה המעידים על קשר למגורשי ספרד, אך יחד זאת, הוכחת שם המשפחה אינה מספיק כדי לקבל אזרחות ודרכון ספרדי.

בנוסף על ההוכחה של קשר דם למגורשי ספרד, יש להמציא אישורים מרב ספרדי מוסמך, אישור מטעם הקהילה היהודית בספרד ואישורים נוספים כמתבקש. כמו כן, על המבקש להוכיח קשר וזיקה מודרנית לספרד (כגון: מגורים בספרד או ביקורים תכופים, לימודים או עסקים בספרד), ויש לעבור 2 בחינות של השפה הספרדית ועל היסטוריה, חוקה ותרבות ספרד. בנוסף, על המבקש לטוס לספרד על מנת לחתום על מסמכים בפני נוטריון ספרדי.

התנאים המצטברים ומגוון האפשרויות, עשויות ליצור בלבול וחוסר הבנה. אנו מזמינים אתכם לבדוק את הזכאות לאזרחות ספרדית ללא התחייבות. כמו כן, ניתן ליצור עימנו קשר בכל עת בטלפון 03-6444500 לייעוץ ראשוני חינם וללא כל התחייבות באשר למידת זכאותכם לאזרחות ספרדית.

ראוי לציין כי הליך קבלת האזרחות הספרדית מורכב וקשה אך משרדנו עומד בקשר עם משרדי עורכי דין מהשורה הראשונה אשר מתמחים באזרחות ודרכון ספרדי ליהודים מגורשי ספרד, ומסייע באיסוף ועריכת המסמכים הדרושים לתהליך כמו גם בהכנת אילן היוחסין. אנו מלווים את המבקש לאורך כל התהליך וחוסכים מהמבקשים קשיים רבים ועלויות מיותרות הכרוכות בתהליך

אנו מזמינים אתכם לבדוק את זכאותכם לאזרחות ספרדית או דרכון פורטוגלי ללא התחייבות. ניתן ליצור עימנו קשר בטלפון 03-6444500 לייעוץ ראשוני חינם וללא כל התחייבות.

דילוג לתוכן