הוצאת אזרחות פורטוגלית

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת כעת לבני זוג וילדים של בעלי אזרחות פורטוגלית

באפריל 2015, אושר בפורטוגל חוק המעניק הקלות ליהודים ספרדים מגורשי פורטוגל. מדובר ביהודים מעל גיל 18 אשר יוכיחו קשר מסורתי לקהילה היהודית בפורטוגל ולמגורשי פורטוגל.

החוק הנ"ל אושר עקב רצונה של ממשלת ספרד וממשלת פורטוגל בעקבותיה, לתקן את העוול שנעשה ליהודים לפני כ-520 שנים בגירושם מספרד ומפורטוגל.

אם אתם חפצים בהוצאת דרכון פורטוגלי, קחו נשימה עמוקה והיאזרו קודם כל בסבלנות. כדאי לשקול פנייה לגורם מקצועי הבקיא ברזי התהליך, לפחות כדי לקבל מושג התחלתי. המדריך מיועד לעזור לכם, אך כמובן שאין הוא יכול לצפות את כל המצבים, שכן המציאות מורכבת ומשתנה.

לפני טיפול בהליך, צרו עימנו קשר לשיחת ייעוץ ראשונית חינם וללא כל התחייבות בטלפון 03-6444500, בה נוכל לחשוב יחדיו מהי הדרך הנכונה, המהירה והיעילה עבורכם בדרך להוצאת אזרחות פורטוגלית.

קבלת אישור עקרוני מהקהילה היהודית בפורטוגל

השלב הראשון בתהליך של קבלת אזרחות פורטוגלית הנו קבלת אישור עקרוני מהקהילה היהודית בפורטוגל לגבי הקשר של המבקש ליהודים הספרדים מגורשי פורטוגל ולקהילה היהודית בפורטוגל.

את הקשר ניתן להוכיח באמצעות מסמכים שעברו מדור לדור, באמצעות אילן יוחסין, שם משפחה, השפה המדוברת בבית, אישור מרב הקהילה ועוד.

משרדנו מתמחה בבקשת אישורים מהקהילה היהודית בפורטוגל, כולל איסוף המסמכים, עריכתם והגשת הבקשה עם הטפסים המתאימים. צרו עימנו קשר לשיחת ייעוץ ראשוני חינם וללא כל התחייבות בטלפון
03-6444500 במסגרתה נוכל לייעץ לכם אם אתם עשויים להיות זכאים לאישור העקרוני.

הגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית

השלב השני בתהליך של קבלת דרכון פורטוגלי הנו פניה לממשלת פורטוגל בבקשה לאזרחות פורטוגלית.

לבקשה יש לצרף:

  1. תעודת לידה של המבקש
  2. תעודת יושר.
  3. צילום דרכון של המבקש.

הזמן הממוצע שלוקח מרגע הגשת בקשת האזרחות הפורטוגלית ועד קבלת האזרחות הנו 11 חודשים.

השלב השלישי בתהליך של קבלת דרכון פורטוגלי הנו לבקש תעודת לידה פורטוגלית.

השלב הרביעי בתהליך של קבלת דרכון פורטוגלי הנו לבקש תעודת זהות פורטוגלית.

משרדנו מתמחה בהגשת בקשה לאזרחות פורטוגלית כולל הנפקת תעודת זהות פורטוגלית. משרדנו עובד בשיתוף עם משרדי עורכי הדין מהמעלה הראשונה בפורטוגל, אשר מתמחים בטיפול בבקשות לאזרחות פורטוגלית ומצוי בקשרי עבודה טובים עם הרשויות המטפלות בבקשות.

צרו עימנו קשר לשיחת ייעוץ ראשוני חינם וללא כל התחייבות בטלפון 03-6444500 במסגרתה נוכל לייעץ לכם אם אתם עשויים להיות זכאים לאזרחות פורטוגלית.

הגשת הבקשה לאזרחות פורטוגלית

בטרם תוכלו להגיש את בקשתכם להוצאת דרכון פורטוגלי, יש להצטייד בכל המסמכים הנדרשים לכך.

קחו בחשבון שבקשה שתוגש ללא כל הטפסים באופן מדויק, עשויה לגרור במקרה הטוב עיכוב בהוצאת הדרכון הפורטוגלי ובמקרה הרע, דחיית הבקשה על הסף.

בנוסף, כל מסמך שהוצא מחוץ לפורטוגל חייב להיות מתורגם לפורטוגזית, מאומת על ידי נוטריון וחתום בחותמת אפוסטיל. כמו כן, חלק מהמסמכים הינם בעלי תוקף (למשל תעודת יושר ממשטרת ישראל), וכאשר תוקף זה פג, יש צורך להוציא מסמך חדש.

עם המסמכים הנדרשים, ניתן לגשת לקונסוליה הפורטוגלית בישראל ולבקש דרכון פורטוגלי. בארץ, דרך הקונסוליה, משך הזמן לקבלת דרכון הנו כחודש. ניתן לטוס לפורטוגל ותוך יומיים שלושה להוציא תעודת זהות ודרכון. משרדנו יתאם לכם הליך מזורז בפורטוגל, במסגרתו, במשך יומיים- שלושה, תקבלו תעודת זהות דרכון פורטוגלי.

הגשת הבקשה לדרכון פורטוגלי כרוכה באגרה של 307 ₪.

אם נתקלתם בבעיה, צרו עימנו קשר לשיחת ייעוץ ראשונית חינם וללא כל התחייבות בטלפון 03-6444500, בה נוכל לחשוב יחדיו מהי הדרך הנכונה, המהירה והיעילה עבורכם להוצאת דרכון פורטוגלי.

אם אתם מוצאים את עצמכם תקועים בהליך, אם שילמתם כסף רב עד כה ואינכם רואים את הסוף, אם אתם אובדי עצות, צרו עימנו קשר בטלפון 03-6444500 לשיחת ייעוץ ראשונית חינם וללא התחייבות.

דילוג לתוכן