זכאות לאזרחות פורטוגלית

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת כעת לבני זוג וילדים של בעלי אזרחות פורטוגלית

מי זכאי לאזרחות

בהשפעת חקיקת חוק האזרחות הספרדי המאפשר ליהודים, צאצאים למגורשי ספרד לבקש אזרחות ספרדית, , חוקקה גם ממשלת פורטוגל חוק המאפשר קבלת אזרחות פורטוגלית לצאצאיהם של היהודים שגורשו מספרד במסגרת גירוש ספרד בשנת 1492 ובהמשך מפורטוגל בשנת 1496 בשל סירובם של להתנצר.

בהתאם לחוק שאושר בפורטוגל באפריל 2015,מבקש שיוכיח שהוא אכן צאצא של משפחה שגורשה מספרד ומפורטוגל בעל כורחה במאה ה-15, זכאי לקבלת אזרחות פורטוגלית ובעקבות כך גם דרכון פורטוגלי. על המבקש להיות יהודי ולהוכיח קשר לקהילה היהודית בפורטוגל.

יהודים שהינם ממדינות כמו: מרוקו, יוון, טורקיה, בולגריה, טוניסיה, אלג'יריה, סוריה, לוב ומצרים, הולנד, אנגליה וכו' אשר יצליחו להוכיח כי הינם נצר ליהודים מגורשי פורטוגל, יוכלו לקבל את אישור הקהילה היהודית בפורטוגל ולהגיש בקשה לאזרחות פורטוגלית.

הוכחת הקשר למגורשי ספרד

ניתן להוכיח קשר למגורשי ספרד לפי שם משפחה, אך זה אינו התנאי היחיד. ניתן לצרף אילן יוחסין של המשפחה, מסמכים שעברו מדור לדור, כתובה, מכתב מרב, וכן מכתב אישי מהמבקש לגבי מנהגים שעברו מדו לדור במשפחתו.

כל מי שיוכל להוכיח קשר של המשפחה שלו לצאצאי היהודים מגורשי פורטוגל, יהיה זכאי לאזרחות פורטוגלית, כל עוד הוא עומד בתנאים המצוינים בחוק ובלבד שברשותו תעודת יושר נקיה מישראל ומכל מדינה אחרת בה שהה למעלה מ-3 חודשים.

מסתבר כי תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי הנו פשוט יותר מאשר התהליך הנדרש בספרד ועל כן, ישראלים רבים מעדיפים את התהליך של אזרחות ודרכון פורטוגלי מאשר הדרכון הספרדי.

תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית וקבלת דרכון פורטוגלי

השלב הראשון בתהליך של אזרחות ודרכון פורטוגלי, הנו בקבלת אישור מהקהילות היהודיות בפורטוגל, שמבקש האזרחות אכן צאצא למגורשי פורטוגל. המבקש אמור להוכיח את הקשר שלו מבחינה היסטורית, תרבותית וגנאלוגית ליהודי פורטוגל ולפזורות של יהודים אלה מאז גורשו מהמדינה בשנת 1496. ניתן גם להוכיח זיקה לאחת הקהילות היהודיות מחוץ לפורטוגל אשר עדיין שומרת על המסורת של יהודי פורטוגל.

השלב השני בתהליך, הנו הגשת הבקשה לאזרחות לממשלת פורטוגל.

לאחר מכן, יש להוציא תעודת לידה פורטוגלית ותעודת זהות פורטוגלית ורק אז ניתן להגיש בקשה לדרכון פורטוגלי.

משרדנו מתמחה בליווי ובהגשת הבקשות לקהילות היהודיות בפורטוגל לצורך הוכחת הקשר של משפחת המבקש למגורשי ספרד, בבניית אילן יוחסין מתאים ובהשגת המסמכים הנדרשים לצורך הוכחת הקשר כאמור. כמו כן, משרדנו מתמחה בהכנת המסמכים הנדרשים להגשת הבקשות לאזרחות פורטוגלית ועובד בשיתוף עם משרדי עורכי הדין מהמעלה הראשונה בפורטוגל אשר מתמחים בהגשת המסמכים לאזרחות פורטוגלית.

דילוג לתוכן