דרכון פורטוגלי או דרכון ספרדי
מה עדיף?

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת כעת לבני זוג וילדים של בעלי אזרחות פורטוגלית

בשנים האחרונות הוצאת דרכון פורטוגלי והוצאת דרכון ספרדי הפכו לפופולריים עד מאוד. הרבה אנשים מתלבטים מה עדיף? דרכון פורטוגלי או דרכון ספרדי?

זאת מהסיבה הפשוטה שדרכונים אלו מקנים יתרונות רבים: היכולת לעבוד במדינות האיחוד האירופי, היכולת ללמוד בחינם או באופן מסובסד במדינות אלה, כמו גם האפשרות לחיות שם ללא צורך בויזה לתקופות ממושכות. וזה עוד לא הכל – על כך נוספות הטבות משמעותיות כגון היעדר צורך בויזה לארה"ב לנושאי דרכונים אלו, היכולת לטייל גם במדינות שאין לישראלים אפשרות להיכנס אליהם ועוד שלל הטבות.

מה ההבדל בין דרכון פורטוגלי או דרכון ספרדי

מבחינת ההטבות שהזכרנו מעלה, אין כל הבדל בין הוצאת דרכון פורטוגלי להוצאת דרכון ספרדי. שני הדרכונים שייכים למדינות החברות באיחוד האירופי ולכן מקנים את אותן זכויות והטבות.

יחד עם זאת, הליך ההוצאה של שני הדרכונים שונה בתכלית. בעוד שהוצאת דרכון פורטוגלי כרוכה בהליך פרוצדורלי בעיקרו, שכמעט ואיננו מצריך מאמץ ממבקש הדרכון, הוצאת דרכון ספרדי מצריכה מאמץ רב.

הליך הוצאת דרכון פורטוגלי לעומת הליך הוצאת דרכון ספרדי

הליך הוצאת דרכון ספרדי כרוך בראשיתו בהוכחת ידע של השפה הספרדית ברמה גבוהה. בנוסף נדרשת הפגנה במבחן של תרבות ואקטואליה ספרדית. דרישות אלה מציבות רף גבוהה ומקשות משמעותית על המבקשים.

לאחר עמידה בדרישות אלה, פונים לקהילה היהודית בספרד על מנת לבקש מהם אישור עקרוני שהמבקש הינו צאצא למגורשי ספרד. האישור ניתן לאחר בדיקה שלהם על בסיס אילן היוחסין שהוגש, רשומות ומסמכים נוספים. בהמשך מוגשת הבקשה לאישור נוטריוני.

ואז מתחיל להתנהל ההליך ללא מעורבות המבקש, אצל גורמים ברשויות בספרד. חשוב לציין כי הבקשה לאזרחות מצריכה, ביקור בפועל בספרד לפחות פעמיים.

הליך הוצאת אזרחות פורטוגלית

ראשיתו של התהליך הוא בבדיקת אילן היוחסין של המבקש. בבדיקה זו עוברים מספר דורות לאחור ובוחנים האם יש מי מהקרובים עם שם משפחה הכלול בשמות המשפחה הזכאים של מגורשי ספרד ופורטוגל.

חשוב לציין שבדיקה זאת נעשית על ידינו בחינם!

לאחר מכן מוגשת בקשה לקהילה היהודית בפורטוגל. בקשה זו מסודרת וממוסמכת ומופקת על ידי השלוחה שלנו בפורטוגל. הקהילה היהודית מבצעת בדיקה של המסמכים ובסופה ניתן אישור עקרוני לקבלת אזרחות פורטוגלית.

בהמשך, מוגשת בקשה רשמית המטופלת על ידי שלוחה של המשרד בפורטוגל. הבקשה כוללת את טפסי הבקשה וכן חומרים נוספים כגון תעודת העדר רישום פלילי ממדינת ישראל, אימות הדרכון הישראלי, טופס ביקורים שנרשמו בדרכון ועוד.

הרשימה נקלטת אצל הרשויות בפורטוגל ומתחיל הליך בדיקה של המסמכים והבקשה.

חשוב לציין שאין צורך להגיע לפורטוגל אפילו לא פעם אחת, בניגוד למסלול של הוצאת דרכון ספרדי.

בסיום ההליך מופקת תעודת לידה פורטוגלית למבקש, ולאחריה אנו פונים עבורו להוצאת דרכון. ניתן לעשות זאת בקונסוליה הפורטוגלית בישראל ואף לחסוך בנסיעה לפורטוגל.

ההליך אורך לרוב כשנתיים וכל מה שנותר לכם לעשות מרגע הגשת הבקשה והמסמכים הוא פשוט להמתין בלי כל מאמץ או טרחה עד לקבלת הדרכון הפורטוגלי המיוחל.

האם בכל זאת יש יתרון מיוחד בדרכון ספרדי לעומת דרכון פורטוגלי

ממש לא!

וזו בדיוק הסיבה שהוצאת דרכון פורטוגלי צברה תאוצה.

חשוב להדגיש כי קיים עומס רב של בקשות וייתכן שיש כרגע חלון הזדמנויות שכדאי לנצל, שכן, לא ניתן לדעת אם יגיע יום שבו עקב עודף הבקשות, הרשויות יחליטו למנוע קבלת בקשות חדשות נוספות.

מעוניינים בדרכון פורטוגלי? צרו עימנו קשר כבר עכשיו לבדיקת זכאות חינם, ללא כל התחייבות.

למשרד גם מחלקה מומחית בהוצאת אזרחות רומנית.

דילוג לתוכן