דרכון פורטוגלי ללא עורך דין

דרכון פורטוגלי

הזכאות ניתנת כעת לבני זוג וילדים של בעלי אזרחות פורטוגלית

האם ניתן להוציא דרכון פורטוגלי ללא עורך דין? בהחלט כן! הכל תלוי במצבכם ובידע שלכם. במאמר זה תקבלו סקירה על הליך הוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין, מהם היתרונות, מהם החסרונות וממה להיזהר בדרך.

שיהיה בהצלחה!

רקע על הוצאת דרכון פורטוגלי ללא עורך דין

מאז שחוקק החוק המאפשר לישראלים להוציא אזרחות פורטוגלית, החלה נהירה מסיבית של ישראלים המגישים בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית. במהרה צצו משרדי עורכי דין המתמחים בהוצאת אזרחות פורטוגלית, דבר שהציף עוד יותר את כמות הבקשות.

אם אתם קוראים שורות אלה, אתם וודאי מכירים בהיותו של האזרחות הפורטוגליתי משאת נפשם של רבים.

כיום כ- 87% מהבקשות המוגשות להוצאת אזרחות פורטוגלית, נעשות על ידי סוכנויות מומחות ומשרדי עורכי דין, כאשר 13% בוחרים במסלול של הוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין.

תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי ללא עורך דין

תהליך הוצאת דרכון פורטוגלי ללא עורך דין ובאופן עצמאי, הוא לכאורה פשוט: ראשית יש לפנות לקהילה היהודית בפורטוגל ולשלוח בקשה מנומקת לקבלת אישור עקרוני על זכאות המבקש לאזרחות פורטוגלית. את הבקשה יש להגיש בצירוף מסמכים שונים המגבים את הבקשה ומוכיחים את הזכאות. בין היתר יש לצרף גם אילן יוחסין מפורט הכולל שם, שם משפחה, מקום לידה ואם יש, רצוי גם לצרף את תאריך הלידה של כל אחד.

עם הגשת הבקשה משולמת אגרה לקהילה היהודית לצורך הטיפול בבקשה ומתחיל פרק זמן קצר של המתנה, שלרוב אורך בין חודשיים ל- 4 חודשים. אם קיימת זכאות, הקהילה תנפיק אישור עקרוני.

לאחר קבלת האישור העקרוני יש להגיש לרשויות את הבקשה עצמה כשהיא כוללת את האישור העקרוני ומסמכים נוספים, כגון: אישור ממשטרת ישראל על היעדר רישום פלילי, תעודת לידה מאומתת ומתורגמת, צילום דרכון ואימות של הדרכון על כל דפיו, כמו גם טופס כניסות ויציאות כפי שמופיעות בדרכון.

לאחר הגשת הבקשה מתחילה תקופת המתנה שבה המסמכים מעובדים, נסרקים ועוברים לטיפול. אם הכל הוגש כראוי ואין טעויות, מסמכים חסרים או היעדר זכאות, הבקשה מאושרת.

לאחר אישור הבקשה יש לפנות להוצאת תעודת לידה ועם קבלתה פונים להצטלם בשגרירות פורטוגל בארץ או בפורטוגל עצמה, ומוציאים דרכון פורטוגלי מיוחל.

היתרונות והחסרונות בהוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין

היתרון הגדול והמרכזי ביותר בהוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין, הוא החיסכון בעלויות. אם הכל תקין והבקשה מוגשת בהצלחה וללא טעויות ותקלות, מדובר בחיסכון של כ- 2000 ₪. החיסרון טמון באותו יתרון בדיוק – כלומר – כ- 75% מהבקשות המוגשות להוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין, נתקלות בדחייה. הסיבה לכך היא היעדר המיומנות של המגיש, היעדר שליטה בשפה הפורטוגזית וטפסים שחסרים.

בקשה שנדחית כרוכה בעוגמת נפש רבה משום שהיא מחייבת התחלה של כל ההליך מהתחלה, מכתימה את היסטוריית המבקש ויוצרת עיכוב וכפל של ההוצאות הכספיות שהוצאו.

לרוב מי שמצליח להוציא אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין, הוא דובר פורטוגזית הבקיא בשפה ובעל קשרים מקומיים בפורטוגל.

האם יכול להיות שהוצאת אזרחות פורטוגלית ללא עורך דין תהיה זולה יותר מהוצאת אזרחות פורטוגלית באופן עצמאי?

בהחלט כן. זה נשמע מוזר, אך משרדינו טיפל במקרים לא מעטים של אנשים שהגישו בקשה באופן עצמאי, שילמו לקהילה היהודית עבור אישור עקרוני ראשון, שילמו אגרות טיפול, צילום מסמכים, תעודת לידה ועוד, ולבסוף בקשתם נדחתה. אותם אנשים הגיעו למשרדינו, החלו את התהליך מהתחלה ושילמו פי אחד וחצי ממה שהיו משלמים לו היו עושים זאת מראש דרך משרד מומחה.

חשוב לדעת שעמלת הטיפול שנגבית במשרד עורכי דין, לרוב נמוכה בעיקר בעקבות התחרות ובעקבות היותם של המשרדים מיומנים, כך שהמנגנון שלהם יעיל והם מגישים בקשות רבות דבר שמשליך על הוזלת העלויות.

משרד עורכי דין מומחה מחזיק שלוחה בפורטוגל, צוות עובדים דובר פורטוגזית ובעל קשרים ענפים בקהילה היהודית וברשויות האמונות על הטיפול, כך שהתהליך מתייעל.

למשרד קיימת מחלקה ענפה שמתמחה גם בהוצאת אזרחות רומנית.

חסכון משמעותי בעלויות

צרו עימנו קשר עוד היום לקבלת הצעת מחיר להוצאת אזרחות פורטוגלית. למשרדנו יש משרד מקומי בפורטוגל המטפל בבקשות, המחלקה מנוהלת על ידי עו"ד הילה פינקו וכוללת צוות מיומן ודובר פורטוגזית שעוקב אחרי התקדמות התיקים ודוחף עד לגמר טיפול מלא.

בדקו זכאותכם חינם עוד היום והתחילו בתהליך.

דילוג לתוכן